Köpvillkor

När du handlar i vår butik har du öppet köp i 3 dagar. Mot uppvisat kvitto och vid obruten förpackning eller när prislappen sitter kvar kan du ångra ditt köp och få pengar tillbaka.

När du handlar i vår butik har du bytesrätt i 7 dagar. Det betyder att du har rätt att byta varan du köpt till något annat så länge förpackningen är obruten eller när prislappen sitter kvar.

När du handlat reavaror i vår butik har du bytesrätt i 3 dagar. Detta betyder att du har rätt att byta varan du köpt till något annat i butiken så länge förpackningen är obruten eller när prislappen sitter kvar.

Om varan du köpt i vår butik är trasig eller inte stämmer överrens med vad vi avtalat när det gäller mängd eller kvalitet så ska du snarast möjligt höra av dig så att vi kan hjälpa dig. Skälig tid för att reklamera ett fel är inom 2 månader från datum då felet upptäcktes. För att felet ska gälla som reklamation ska felet vara ursprungligt. Ex. fabrikationsfel. Reklamation gäller inte om det skett en olycka efter att du fått varan, att den vanvårdats, använts på ett onormalt sätt eller att normala skötsel och serviceanvisningar förbisetts.

När du får garantitid på en vara så innebär det att företaget som sålt varan garanterar att produkten ska fungera under hela garantitiden. För att kunna använda garantin behöver du bevisa att det är fel på varan. Hör genast av dig om en produkt med garanti går sönder eller är fel på något annat sätt. Om felet omfattas av garantin
så kan det handla om att vi hjälper till med reparation utan kostnad eller utbyte av ny produkt beroende på felet. Garantin gäller inte om det skett en olycka efter att du fått varan, att den vanvårdats, använts på ett onormalt sätt eller att normala skötsel och serviceanvisningar förbisetts. Ta alltid för vana att kontrollera din resväska efter att den checkats in hos flygbolag eller bussbolag. Vid skador reklamera direkt till flygbolaget eller bussbolaget.